
Concursul de planuri de afaceri va fi deschis atât celor minim 140 persoane din grupul țintă al proiectului, cât și publicului larg, în conditiile impuse de GS-CS OS POCU 4.16 SOLIDAR.
Metodologia are scopul de a reglementa și informa atât membrii grupului țintă, cât și publicul larg cu privire la organizarea și desfășurarea efectivă a CONCURSULUI DE PLANURI DE AFACERI.
Metodologia cuprinde cadrul legal, criteriile de eligibilitate, calendarul și etapele de organizare și desfășurare a CONCURSULUI DE PLANURI DE AFACERI programat în cadrul subactivității I.4. derulare concurs si selectie planuri de afaceri, precum și instrumentele procedurale pentru participarea potențialilor candidați și selecția a 21 de idei de afaceri sociale din totalul celor depuse.
Prezenta Metodologie instituie o schemă transparentă și nediscriminatorie pentru finanțarea ideilor de afaceri.
![]()
CALENDARUL DERULĂRII CONCURSULUI DE PLANURI DE AFACERI
| Nr. crt. |
Activitatea |
Perioada |
|
1. |
Transmiterea cererii de inscriere pe mailul primaria.hoghiz.proiecte@gmail.com | 16.08.2021 – ora 10:00 18.08.2021 – ora 16:00 |
|
2. |
Primirea si inregistrarea dosarelor de concurs | 19.08.2021 – ora 08:00 25.08.2021 – ora 16:00 |
|
3. |
Afisarea listei dupa etapa administrativa | 27.08.2021 |
|
4. |
Evaluarea și ierarhizarea Planurilor de afaceri conform Grilei de evaluare | 28.08.2021 – 02.09.2021 |
|
5. |
Afișarea clasamentului centralizat preliminar | 03.09.2021 |
|
6. |
Depunerea contestațiilor de către concurenti | 04.09.2021 – ora 10:00 08.09.2021 – ora 16:00 |
|
6. |
Soluționarea contestațiilor de către Comisia de contestații si afisarea rezultatelor finale | 10.09.2021 |
|
7. |
Etapa de interviu | 13.09.2021 – 15.09.2021 |
|
8. |
Afișarea clasamentului centralizat cu cele minim 21 de Planuri de afaceri propuse spre finanțare și a listei de rezervă | 15.09.2021 |
![]()
1.) Anexa 1 – Plan de afaceri – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format DOCX.
2.) Anexa 2 și Anexa 3 – Buget și proiecții – Machete – Click aici ca să descarci documentul în format XLSX.
3.) Anexa 4 – Declarație de evitare conflic de interese – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format DOCX.
4.) Anexa 5 – Acord de prelucrare a datelor cu caracter personal – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format DOCX.
5.) Anexa 6 – Declaraţie pe proprie raspundere privind evitarea dublei finanţări – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format DOCX.
6.) Anexa 7.1 – Grila de verificare a criteriilor de transmitere a documentelor, a conformității administrative și a eligibilității – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format PDF.
7.) Anexa 7.2 – Grila de evaluare tehnico – financiară – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format PDF.
8.) Anexa 7.3 – Grila de evaluare finală (interviul direct) – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format PDF.
9.) Anexa 8 – Contestație – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format DOCX.
10.) Anexa 9 – Cheltuieli eligibile – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format PDF.
11.) Anexa 10 – Declarații și formulare GT – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format DOC.
12.) Anexa 11 – Cerere de inscriere la concursul de planuri de afaceri – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format DOCX.
13.) Metodologia de organizare și desfășurare a concursului de planuri de afaceri – Machetă – Click aici ca să descarci documentul în format PDF.
![]()
Finanțarea nerambursabilă aferentă înființării întreprinderilor este acordată în baza schemei de ajutor de minimis “Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale” N. 772/ 03.08.2018, modificata prin Ordinul 1545/ 22.12.2020, în cuantum de maximum 100.000,00 euro (echivalent în lei ) – valoarea maximă a finanțării poate fi de 462.380,00 LEI (max. 100000EUR x 4.6238 lei/euro, curs valutar aferent lunii august 2018 stabilit prin Ghidul beneficiarului, pag. 21 „Cursul de schimb care va fi utilizat de beneficiar pentru verificarea încadrării bugetului proiectului în valoarea maxima eligibila a proiectului este cursul Inforeuro disponibil la următoarea adresa: https://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/index_en.cfm.
În cadrul acestui apel de proiecte se va considera cursul Inforeuro din luna intrării în vigoare a schemei de ajutor de minimis, respectiv luna august 2018 – 1 euro = 4,6238 lei.”) și în limita bugetului total al planului de afaceri prezentat la concurs. Valoarea maximă a subventiilor care pot fi acordate în cadrul proiectului este bugetată pentru minim 21 de întreprinderi sociale.
Valoarea maximă a ajutorului de minimis acordat fiecărei întreprinderi sociale/fiecărui beneficiar de ajutor de minimis, în corelație cu numărul de locuri de muncă nou-înființate, este de 100.000 euro, reprezentând maximum 100% din totalul cheltuielilor eligibile, după cum urmează:
a) ajutor de minimis de până la 55.000 euro – minimum 2 locuri de muncă create;
b) ajutor de minimis de minimum 55.000 euro și mai mic de 70.000 euro – minimum 3 locuri de muncă create;
c) ajutor de minimis de minimum 70.000 euro și mai mic de 85.000 euro – minimum 4 locuri de muncă create;
d) ajutor de minimis de minimum 85.000 euro și maximum 100.000 euro – minimum 5 locuri de muncă create.
Suma în lei menționată este acordată cu titlu de subvenție și nu se impozitează, potrivit dispozițiilor art. 62 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Titlului IV – Capitolul I, precum şi în Normele metodologice de aplicare a acesteia (Titlul IV – Capitolul I – secţiunea a 2a – punct. 3) aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
Principalele documente de referință ale Metodologiei:
• Acordul de Parteneriat (AP) 2014-2020;
• Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, aprilie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
• GHIDUL SOLICITANTULUI – CONDIȚII SPECIFICE „SOLIDAR START UP” – Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale, AP 4/PI 9.v/OS 4.16, cu modificările si completările ulterioare;
• Procedura privind schema transparentă de ajutor deminimis denumită „- Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale”, aferentă POCU 2014-2020, Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei, Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare, Prioritatea de investiții 9v: Promovarea antreprenoriatului social și a integrării vocaționale în întreprinderile sociale și economia socială și solidară pentru a facilita accesul la ocuparea forței de muncă, Obiectiv Specific (O.S.) 4.16: Consolidarea capacității întreprinderilor de economie socială de a funcționa într-o manieră auto- sustenabilă Ordin MDRAPFE-772/03.08.2018 privind instituirea Schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru înfiinţarea de întreprinderi sociale”, aferentă Programului operaţional Capital uman 2014-2020, axa prioritară
4 „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei”, obiectivul specific 4.16 „Consolidarea capacităţii întreprinderilor de economie socială de a funcţiona într-o manieră autosustenabilă” Modificata prin Ordinul 1545/ 22.12.2020,
• Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 pentru aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene in cazul ajutoarelor de minimis; publicat în Juranalul Oficial al Uniunii Europene L nr.352/1 din 24 decembrie 2013.
• Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările ulterioare;
• Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare;
• Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
• OUG 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020.
• Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat.
Participanții la CONCURSUL DE PLANURI DE AFACERI sunt obligați să respecte termenele și condițiile stipulate în prezenta Metodologie, precum și în Regulamentul de concurs.











