UAT Comuna Hoghiz, cu sediul in Comuna Hoghiz, Sat Hoghiz, nr. 161, organizeaza concurs de recrutare conform Hotararii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului — cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice (constatandu-se situatia de exceptie de la masura supendarii ocuparii prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporara vacante, astfel cum este stipulata prin disp. art. VII. alin. 2 lit. b) din Ordonanta de urgenta nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene) pentru ocuparea urmatoarelor posturi:
– 2 posturi — Referent debutant (politist local), pe perioada nedeterminata, in cadrul Compartimentului Politie Locala, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Hoghiz,
– 2 posturi — Referent, grad profesional (politist local), pe perioada nedeterminata, in cadrul Compartimentului Politie Locala, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Hoghiz,
concurs organizat in data de: 18.09.2024 ora 10° — proba scrisa
Concursul se va desfasura la sediul din Hoghiz, nr. 161, jud. Brasov
(1) DOSARELE DE CONCURS PENTRU INSCRIERE TREBUIE SA CONTINA :
a) formular de inscriere, la concurs conform modelului prevazut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termene de valabilitate;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care sa ateste nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum și copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului solicitate de institutia publica;
e) copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care atesta vechimea in munca, si in in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului;
h) curriculum vitae, model comun european;
(2) Modelul orientativ al adeverintei mentionate la alin. (1) lit. e) este prevazut in anexa nr. 3;
i) copia față-erso a permisului de conducere categoria B, aflat in termenul de valabilitate
(3) Adeverinta care atesta starea de sanatate contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sanatatii. Pentru candidatii cu dizabilitati, in situatia solicitarii de adaptare rezonabila, adeverinta care atesta starea de sandtate trebuie insotita de copia certificatului de incadrare intr-un grad de handicap, emis in conditiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevazute la alin. (1) lit. b) – e), precum si copia certificatului de incadrare într-un grad de handicap prevazut la alin. (3) se prezinta insotite de documentele originale, care se certifica cu mentiunea “conform cu originalul” de catre secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevazut la alin. (1) lit. f) poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevazut la alin. (1) lit. f), anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice. in situatia in care candidatul solicita expres in formularul de inscriere la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de catre autoritatea sau institutia publica organizatoare a concursului, potrivit legii.
CONDITILE DE PARTICIPARE:
In vederea inscrierii la concurs, candidatii trebuie să indeplineasca urmatoarele conditii generale:
a) are cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spatiul Economic European (SEE) sau cetatenia Confederatiei Elvetiene
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are capacitate de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
e) indeplineste conditiile de studii, de vechime in specialitate si, dupa caz, alte conditii specifice potrivit cerintelor postului Scos la concurs;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, contra umanitatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, infractiuni sAvarsite cu intentie care ar face o persoana candidata la post incompatibila cu exercitarea functiei contractuale pentru care candideaza, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g) nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
A.1. CONDITIILE SPECIFICE: Referent debutant (politist local):
1. Pentru posturile de Referent debutant (politist local), in cadrul Compartimentului Politia Locala, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Hoghiz, perioada si durata timpului de lucru este stabilit : pentru acoperirea programului regim continuu din cadrul structurilor functionale cu atributii ordine publica, paza, interventii, circulatie rutiera, solutionare petitii, politistii locali vor presta activitate in schimburi. Munca în schimburi reprezinta orice mod de organizare a programului de lucru, potrivit caruia angajatii se succed unul pe altul in același post de munca, potrivit unui anumit program, inclusiv program rotativ, si care poate fi de tip continuu sau discontinuu, implicand pentru salariat necesitatea realizarii unei activitati in intervale orare diferite in raport cu o perioada zilnica sau saptamanala, stabilita prin planificarea fn serviciu.
2. Nivelul studiilor – absolvent liceu, cu diploma de bacalaureat.
3. Permis categoria B.
A.2. CONDITIILE SPECIFICE: Referent, grad professional I (politist local):
1. Pentru posturile de Referent, grad professional (politist local), in cadrul Compartimentului Politia Locala, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Hoghiz, perioada si durata timpului de lucru este stabilit : pentru acoperirea programului regim continuu din cadrul structurilor functionale cu atributii ordine publica, paza, interventii, circulatie rutiera, solutionare petitii, politistii locali vor presta activitate in schimburi. Munca in schimburi reprezinta orice mod de organizare a programului de lucru, potrivit caruia angajatii se succed unul pe altul in acelasi post de munca, potrivit unui anumit program, inclusiv program rotativ, si care poate fi de tip continuu sau discontinuu, implicand pentru salariat necesitatea realizarii unei activitati in intervale orare diferite in raport cu o perioada zilnica sau saptamanala, stabilita prin planificarea in serviciu.
2. Nivelul studiilor – absolvent liceu, cu diploma de bacalaureat.
3. Permis categoria B.
4. Vechime in munca — minim 2 ani.
Concursul se va organiza conform calendarului urmator:
Depunerea dosarelor se va face in perioada 26.08.2024 — 06.09.2024 (10 zile lucratoare) la Biroul Resurse Umane Juridic de luni pana vineri , orele 8:00 —16:00, vineri orele 8:00-13:30.
– 10.09.2024, selectia dosarelor,
– 18.09.20224, proba scrisa;
– 23.09.2024, proba interviu;
– 26.09.2024, rezultate finale (dupa contestatii )
Atat proba scrisa cat si interviul se apreciaza cu puncte de la 1 la 100, punctajul minim de promovare fiind de 50 puncte pentru functiile contractuale de executie, pe baza criteriilor de evaluare:
a) abilitati si cunostinte impuse de functie;
b) capacitatea de analiza si sinteza;
c) motivatia candidatului;
d) comportament in situatiile de criza;
e) abilitati de comunicare
f) initiativa si creativitate.
Se considera admis candidatul care a obtinut cel mai mare punctaj dintre candidatii care au concurat, cu conditia ca acesta sa fi obtinut punctajul minim necesar.
Candidatii nemultumiti de rezultatele obtinute la selectia dosarelor, proba scrisa, interviu dupa caz, pot depune contestatie la Biroul Resurse Umane, Juridic, in termen de cel mult o zi lucratoare de la data afisrii rezultatului selectiei dosarelor, respectiv de la data afisarii rezultatului la interviu, proba scrisa sub sanctiunea decaderii din acest drept.
Termenul de solutionare a contestatiilor este de o zi lucratoare de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
Candidatii pot contesta numai punctajul propriu obtinut.
In cazul nereusitei la concurs, documentele depuse la inscriere (in copie) nu se restituie candidatilor.
Comunicarea rezultatelor la fiecare proba a concursului se realizeaza prin afișare la sediul Primariei Comunei Hoghiz si pe pagina de internet a autoritatii sau institutiei publice organizatoare a concursului, in termen de o zi lucratoare de la data finalizarii probei si contine punctajul obtinut, cat si mentiunea ,,admis” sau ,,respins”’.
Bibliografia si tematica
1.Constitutia Romaniei republicata; cu tematica Principii generale; Drepturi, Libertati si Indatoriri Fundamentale
2. Ordonanta Guvernului nr.137/2000, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata cu modificarile si completarile ulterioare; cu tematica Cap. I, II, III
3. Legea nr.202/2002, privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei și barbati, republicata cu modificarile si completarile ulterioare; cu tematica Cap. I, II, III, IV
4. Legea Politiei Locale nr. 155/2010, cu modificarile si completarile ulterioare; Cu tematica – integral
4. Hotarârea nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului — cadru de organizare si functionare a politiei locale, cu modificarile si completarile ulterioare; Cu tematica – integral
5. Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor cu modificarile si completarile ulterioare; Cu tematica – integral
Precizari suplimentare:
Alte relatii suplimentare referitoare la organizarea si desfasurarea concursului se pot obtine la nr. tel.0268/286077, persoana de contact: jrs. Pleșa Emilia Mariana
PRIMAR: Ioan BUTA